حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

اعمال وحشیانه مقامات جمهوری اسلامی ایران با مهجرین افغانی

تذکر:

صبح روز چهارشنبه وقتی در کلاس نشستم و وبلاگم را باز کردم، پیامی از آقای غرجستانی خواندم که موی را در تنم راست کرد. با خواندن بیانیه طلاب، دردی در دلم سیخ کشید، آنگونه که نزدیک بود آنچنان چیغ بزنم که همه هم کلاسی هایم از کلاس بیرون بدوند، اما تحمل کردم. بعد جوابی برای آقای غرجستانی نوشتم و بیانیه منتشر شده در وبلاگش را، آوردم اینجا.

 

سلام آقای غرجستانی!

بیانیه بسیار عالی و خوبی را انتشار داده اید، امید است که آن نا انسان ها بشنوند، اما یک چیز را باور داشته باشید که همین دشمنان اسلام «غربی ها» بیست پنج هزار مرتبه با شرف تر و انسان تر و اگر اعتقادی فکر کنیم، مسلمان تر از آن دشمنان دین و انسان هستند که هر روز مهاجرین را در کشور شان مورد توهین، تحقیر و آزار قرار می دهند. غربی ها خلاف «خر» بودن است. نه دشمن اسلام است و دشمن انسان، بلکه دوست پول است که هر انسان چنین است. وقتی می بینند خر است، پالان به پشتش گذاشته بار می کنند و سوار می شوند.

 

خامنه ای در یک سخنرانی خود می گفت: (آنهایی که در زندان ابوغریب و گوانتانامو چه چیها که نکرده اند، غلط می کنند که از حقوق بشر صحبت می کنند). من پیش خودم فکر کردم که آنهایی که در زندان های مذکور چه و چیها کرده، یک عسکر بوده و در میان 150 هزار ارتش وقتی چند نفر مرتکب چنین اعمالی می شوند، غیر طبیعی نیست. اما بیایید اعمال مقامات جمهوری اسلامی ایران را ببینید که پدر را از زیر چت سنگبری و مادر را از صف نانوایی گرفتار کرده در زندان های مانند تل سفید و سیاه می اندازند و اطفال شیرخوار آنها در زیر در بسته از گرسنگی جان می دهند. این خامنه ای می آید از اسلام و انسان صحبت می کند و دیگران را محکوم می کند...!

 

از خامنه ای بپرسید که آیا زندان های ابوغریب و گوانتانامو از زندان های تل سیاه و سفید تو بدتر اند؟! اگر زندانیان گوانتانامو و ابوغریب مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، هرکدام شان محکوم به قتل چندین انسان هستند، اما تقصیر مهاجرینی که در زندان های سفید سنگ، تل سیاه و تل سفید شما زندانی شده اند، چیست؟ تقصیر اطفالی که والدین شان رد مرز می شوند و آنها از گرسنگی می میرند چیست؟


 

بیانیه علما و طلاب افغانستان مقیم قم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم.  رسول اکرم «ص»

رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، اندیشمندان جهان اسلام و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران!

چنانکه اطلاع یافته اید چند روزی است که طرح اخراج عده کثیری از مهاجران افغانی به طور جدی، گسترده و ضربتی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به اجرا گذاشته شده است. در جریان اجرای این طرح، حوادث تلخ و درد آوری به وقوع می پیوندد که انعکاس گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته و در این میان دشمنان کینه توز اسلام با سوء استفاده از وضعیت حساس ایجاد شده، همه تقصیرات را به اسلام مرتبط می کنند و حتی کار را به اهانت صریح به نبی مکرم اسلام (ص) نیز کشانده اند تا به خیال خود ضربه ای به ایمان مردم رنج کشیده ما وارد سازند.

به طور خلاصه به استحضار می رسانیم که در این جریان، توهین و دشنام، ضرب و شتم سنگین، بارزدن زنان و کودکان ( جدا از خانواده هایشان)، ضایع کردن اموال اندک مهاجران به انحای مختلف و امثال این گونه آزارهای جسمی و روانی به صورت امری عادی به وقوع پیوسته است، امری که باعث شده است تا تمام مهاجران، حتی دارندگان مدرک شناسایی نیز در وحشت و فشار روانی شدید قرار بگیرند و از سویی خبرهای اسف انگیزی از سرگردانی مهاجرانی که طرد شده اند منتشر شده و به شدت تأثیر این جوی عاطفی افزوده است.

 

در این راستا، علما و طلاب افغانستانی مقیم حوزه علمیه قم جهت انجام تکلیف دینی و انسانی خود نکات مهمی را ذیلا متذکر می شوند:

1-   شکی نیست که هجرت گسترده و بلند مدت مردم ما در نهایت به مصرف شدن نیروی فعال و جوان کشورما در مقابل ارزان ترین مزدها و سخت ترین و ساده ترین کارها انجامیده و خسارات تاریخی بزرگی است که یکایک مهاجران ما آن را پیوسته احساس کرده اند اما این را نیز به درستی می دانند که به دلیل کمبود شدید اشتغال و عدم امنیت لازم، در کوتاه مدت چاره ای جز پناه بردن اضطراری بویژه به کشورهای همسایه خود ندارند و بازگشت ایشان بادست خالی به کشور خود  به نا امنی بیشتر و بیکاری و فقر شدیدتری دامن خواهد زد.

2-   طبق نظر بسیاری از کارشناسان، مشکلات اجتماعی و بیکاری در ایران ارتباط مستقیمی به حضور مهاجران افغانی ندارد. و اخراج آنها در کوتاه مدت به افزایش تورم و نرخ بیکاری نیز خواهد انجامید و از دیگر سو، انجام پروسه اخراج مهاجران به چنین روشی هزینه های کلانی را بر دولت ایران تحمیل خواهد کرد. این در حالی است که با مدیریت خلاّق و توجه به اهداف بزرگ و بلند مدت، چالش به وجو آمده از این ناحیه را می توان به فرصت های سازنده برای دو کشور منطقه و جهان اسلام تبدیل کرد.

3-   هیچ تردیدی نیست که اخراج اجباری و خشونت آمیز مهاجران که با توهین و تحقیر و ایراد خسارات شدید روحی به آنان همراه شده است؛ بهترین خدمت را به آرمان دشمنان امت اسلام و انقلاب اسلامی خواهد کرد.

آنان که برنامه های پر خرج و چند ساله ی را به منظور جداسازی و قطع امید مردم ما از اسلام و نهضت بیداری اسلامی طرح و اجرا کرده اند، اکنون شادمانانه تماشا می کنند که ما به دست خود پیوندهای عمیق برادری را از هم می گسلیم و زمینه وابستگی هر چه بیشتر یک ملت زجر کشیده اما انقلابی و مؤمن را به بنگاه های استعمار و صهیونیسم بین الملل فراهم می سازیم.

رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، اندیشمندان مسلمان و مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران، ما بدین وسیله درخواست توجهات و کمکهای فوری شما را در این زمینه و اظهار تأسف و همدردی با همه مهاجران بویژه آنان که مورد رفتارهای ناشایست قرار گرفته اند، اعلام می داریم که آماده هرگونه همکاری نظری و عملی با هر فرد و نهادی که در جهت حل منطقی و آبرومندانه این معضل گام بردارد، می باشیم.

و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.

علما وطلاب افغانستانی مقیم حوزه علمیه قم