حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

خانه گلی

در 28 دسامبر سال 2002 میلادی بود که داود سرخوش، هنرمند محبوب و افتخار آفرین کشور ما، آخرین کنسرتش را در شهر کوپنهاگن دنمارک اجراء کرد. متاسفانه از آن روزگار تاکنون توفیق حاصل نکرده ام در کنسرت دیگری از داود جان سرخوش شریک باشم. در این کنسرت چون میزبان بودیم، از مزه و تزه کنسرت، آنگونه که می باید، کیف برده نتوانستیم. من که هیچ نتوانستم دیگران را خوب نمی دانم چه خاطره ای دارد. نفر زیاد آمده بودند. ما اجازه 2000 نفر را در داخل سالن داشتیم، اما تعداد مردم از 3 هزار هم بالاتر شد. چون شخص ارتباطی با مسؤلین سالن کنسرت و پولیس ناحیه من بودم، هردو آمدند و از اینکه تعداد مهمانان از آنچه که اقرار کرده بودیم بیشتر شده بود، سرم قهر شدند و داد و فریاد کردند.

 

در این کنسرت مهمانان بسیار عزیزی از هرگوشه و کنار دنیا داشتیم که باز متاسفانه نتوانستیم آن ها را آنگونه که شایسته بود، خدمت کنیم. مصروفیت زیاد بود و ما هم در کارهای کنسرت کم تجربه و از سوی دیگر داد و فریاد پولیس و مسؤلین سالن همه دست در دست هم داده هوش پرک مان کرده بود

 

پرودیوسر تلویزیون «ای شرق»، آقای طالب خلاش، فلم بردار و آقای «لایف هینسن» با تمام دار و دستگاه خود صداپرداز این کنسرت بودند. من در آن روزگار در استدیوی همین تلویزیون کار می کردم و وظیفه ام مشخصاْ ویرایش فلم ها بود. بعدها که فلم کنسرت را در استدیو برای ویرایش کردن آوردیم، تمام جریان کنسرت را اساساً در صفحه کامپیوتر دیدم و آهنگ ها یک مقدار دقیق تر و بامزه تر شنیدم. بلآخره از این فلم یک «دی وی دی» تقریباً یک ساعته ساختیم و کسی که صاحب دی وی دی بود، آن را به یکی از دکانداران افغانی که در همینجا دکاندار بود، فروخت و دکاندار مذکور هم تصمیم داشت آن را نشر کند، ولی متاسفانه نشر نشد. بعدها شنیدم که این دی وی دی از کویته یا پشاور پاکستان نشر گردیده اما با همان کیفیت پاکستانی و پشاوری. خوب از این داستان میگذریم...

 

هرچند تمام آهنگ های اجراء شده در این کنسرت عالی هستند اما از میان آن ها، آهنگ «خانه گلی» برای من خیلی بامزه و پر کیف است ـ از اینرو، این آهنگ را آورده ام اینجا تا دوستانی دیگری هم که از این آهنگ خوش شان می آیند، این آهنگ را بشنوند و کیف کنند.

اشعار بکار رفته در این آهنگ چنین اند، اگر اشتباه ننوشته باشم:

یادش بخیر وقتی که خانه گلی بود
تنورک گرم و چای و سندلی بود

ده امو قلای خامه، چه عشق پخته داشتیم
بروی قول خود پا، نمی گذاشتیم... نمیگذاشتیم

 

گمان می کردم که اگر پخته شود کاگل ما
مهر و جوانمردی شود، پخته ترک در دل ما
چند که در کله ما چاق و کلان شدیم خیال
ماند ملال سال نو وای دریغ پارسال

 

نمی دانستم که زمین پوشیده چون ز قیر شود
هرچه گل و سبزه به مثل حس من اسیر شود
کم کمک از یاد من و تو رفت گپای مشترک
آیینه ای قسمت ما افتاد و شد ترک ترک

 

داود سرخوش

برای شنیدن آهنگ، روی عکس کلیک کنید
برای شنیدن آهنگ، روی عکس کلیک کنید

برای شنیدن آهنگ، روی عکس کلیک کنید
گزارشی از این کنسرت را اینجا بخوانید...

 

نظرات 37 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:04 http://www.adinehbook.com

دوست داری پولدار بشی؟ هر کلیک 80 ریال!

فقر در ... جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:49

سلام

موفق باشی

کمال کابلی شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:24 http://kamalkabuli.blogfa.com

سلام و سر خوش .

فرهاد دریا درین شهر کنسرت داد و کنسرت توسط سپا نسر کننده ثبت شد و تحت الجیب . کنون قیمت اصل فیلم ثبت شدهء آن به چهل هزار دالر رسیده و کاش این پول به فرهاد دریا داده میشد تا صرف یتیم خانه هایش میشد در کابل و شهر های دیگر ... میبینی کسانی را که ناکامی های زمان طفولیت انها را گرسنه کسب پول و قدرت کرده است ؟
هنرمند بهره نبرد و حریص نیاسود .

هادی طنین شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:21

سلام ! فیلم را که در وبت حک کرده بسیار مقبول و نهایت برایم عزیز است.
تشکر

توسلی یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:17 http://daikondi.blogfa.com

سلام!
امید است مانده و ذله نباشی.
اگر وقت کردی سر بزن.
یاحق

زکیه یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 20:26 http://www.sapida.blogfa.com

خواندنی قشنگی را انتخاب کرده اید. موفق باشید

امان یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 23:23 http://aman.blogfa.com

سلام جناب پیمان عزیز . بکلی فراموشم کرده اید نه سلامی و نه علیکی . من موفقیت های داوود را بیشتر مدیون اشعار نغز و زیبای جناب امیر جان صبوری میدانم . اما واقعیتش از شخصیت درونی داوود اصلا خوشم نمیاید .

نو اندیش دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 19:33 http://faslirehaie.persianblog.com

سلام دوست گرامی!
شمارا به خوانش " ایده ء برگردانیدن کوچی ها به هزاره جات " دعوت میکنم. موفق باشید

[ بدون نام ] شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:18

یسبا سلالباا ب

اکبری شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 16:08

سلام بر پیمان ! کم پیدایی ؟

حکیمه حسنی یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:37 http://www.abadiyat.blogfa.com

سلام
با و بلاگ شما از طریق وبلاگ آقای عطایی آشنا شدم ، خوشحالم هموطن....
سبز باشید و مانا....

مارتین لوتر سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:29 http://pohantoon.blogfa.com/

سلام
آهنگ قشنگی بود اما نیامدم فیلم یا آهنگ بیبینم و گشو کنم

آمده ام عقده دل خالی کنم

سلام

آمده ام تا عقده دل خالی کنم

سلا مجدد

آمده ام تا درد دل خالی کنم!


درد را باید شناخت تا دنبال درمان برآمد

بچه بودم در شهر کابل آنچه به ذهنم از آنجا مانده:

هزاره=جوالی

هزاره=کراچی وان

هزاره=کناراب پاک کن

هزاره=با هر شاغل در پست ترین شغل قابل تصور!!

آخر چرا؟؟؟؟؟


مگر هزاره‌ها از جاپانی ها چه کم دارند

از هم نژادان خود در چین و هنگ کنگ، کره، تایلند و...

چرا؟

شاید من عقده‌ی باشم و انترنت را محل خالی نمودن دل بر سر هرچه فاشیست و تمامیت خواه هست انتخاب کرده ام!

اما همین الآن برو به شهرهای کشور

شغلهای پست!

نان خشک ندارند مردم ما!

آخر تا به کی؟

چرا؟

اگر روانشناسی جای لالایی توصیه کنندگان به صبر و اجر اخروی تحمل فقر را بگیرد و بر کتمان حقایق تاکید کند آینده ما و فرزندان ما چه خواهد شد

فقر در افغانستان واقعیتی تلخی است که در هیچ جای این عالم نظیر ندارد!

و به نظر حقیر هیچ اولویتی برای قلم بدست افغانستانی به اندازه انعکاس فقر و تبعات فقر وجود ندارد!

نماز بدون نان!

عبادت گرسنه!

و....

شرمنده خیلی زیاد گفتم ببخشید!

عبدالواحدرفیعی سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:48 http://mosafeer.blogfa.com

از مسافرسر بزن
مسافر قصه های ناگفته دارد ازوطن ،
ازدختران وزنان واطفال معصوم وطن !
مسافر سوغاتی داره نو از آخرین سفر خود در گوشه های وطن .
مسافر با " فایده های یک شورش خوب " به روز شد

حسین زاهدی سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 14:42 http://http://hussainzahedi.blogfa.com/

سلام حبیب جان با مطلب سنگ در برابر تفنگ بروزم منتظر نظرات نیک تان .

ناصر چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 17:01 http://www.balg-e-gongo.persianblog.com

حبیب عزیز سلام.
غدر دیره که از تو آوال ندشتوم گوفتوم بیه که یک سلام بیدوم و توره د یاد امزو شعر بی نام ده وب ملای کو هستان بیندزنوم!!!!!!
سؤز شونی الی فامیل ره ام سلام بوگی.

عطایی از دانمارک چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 22:56

»عطایی از دانمارک
متاهسف ام از واقعه که پیش آمد.
حادثه دوشنبه را میتوان به سه بخش تحلیل کرد .
اولآ وقتی که حادثه سهوآ و یا عمدآ رخ داده بود ، پولیس باید سریع عمل کرده ، مرتکبین را دستگیر نموده و مردم را متفرق میکرد .
دومآ این هم دور از حقیقت نمیتواند دور باشد که عده ای از آب گل آلود ماهی گرفته در پی منافع قومی وسمتی خود بودند . و همچنان دزدان چپاولگران به گفته خود شان دنبال وند شان بودند که نمیشود به هیچ قومی آنها را نسبت داد . چنین اشخاص باید شناساهی شده به جزای اعمال شان برسند .
سومآ مردم از عملکرد های دولت ناراضی هستند پروسه بازسازی و نو سازی بسیار به کندی پیش میرود . ملیارد ها دالر اعلام میشود که به افغانستان رسید ولی مردم اثر آن را در زنده گی شخصی خودشان نمبینند . فقر و بیچاره گی روزگار را به مردم تنگ کرده است .
فساد اداری از در دیوار دولت میبارد. به گفته خود شان شیر سفید را با رشوه سیا میسازند . و این در حالیست که محترم کرزی در هر دو انتخابات ریاست جمهوری به مردم وعده داد که مبارزه با فساد اداری در اولیت کار هایش قرار دارد . ولی آب از آب تکان نخورد !!!
تازه توجه هم میکنند که فساد اداری در همه کشور ها است و یا خوب معاشات کارمندان دولت کم است .


ملای کوهستان پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:44 http://kohistan.blogfa.com

حبیب جان سلام. پسرم خاطرت جمع باشد که ملا ملای اصل و اساس است. خرم باشی و دعایم همیشه همراهت باشد. شادی و کامیابی ات را می طلبم.

کمال کابلی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:37 http://kamalkabuli.blogfa.com

سلام دوباره .

شامل ا متحا ن نمیشی ....
چون غیابت زیاد شد .

علی اکبر عطائی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 16:32 http://afghancomputer.blogsky.com

سلام بر حبیب جان ........ کم پیدایی ؟!! ..... وبلاگ ما را قابل نمی دانی که سری بزنی ..... با این وجود من وبلاگت را دوست دارم

برگنامه فانوس جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:36 http://www.faanoos.com

سلام بر گل های که در جهنم می رویند...

دادی جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:56 http://nooredaroon.blogfa.com

سلام عزیز
موفق و استوار

غرجی شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:04 http://seyasi.blogfa.com

سلام پیمان جان . د جنجال امتحانات و درس ها بودم . چند روز است که بی غم شده ام . بلی از در همان وبلاگ (‌که امده بودی ) می نویسم . بعد از این از هم خبر گیر خواهیم شد. برقرار باشی. و تشکر از پیام ات ...

روزگار به کامت

شریفی یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:36

دوست خوب سلام
مانده نباشید و همشه موفق باشید.
ضمنا از مشاوره فرهنگی با شما استفاده خواهیم نمود

لوتر یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:46 http://www.pohantoon.blogfa.com/

سلام برادر

نوشته هایت را و نظرات دوستان دیگر را بعدا میخوانم

عجالتا 14 جوزا رحلت امام خمینی را تسلیت عرض مینمایم

موفق باشید

حبیب پیمان ـ پاسخی به لوتر دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:31

هموطن عزیز آقای لوتر سلام بر تو و آفرین بر طرز تفکرت!

خمینی برای ما هزاره های افغانستان نه امام بود و نه بزرگ. او اساساَ کسی بود که باعث گردید تا خون بیش از صدهزار جوان هزاره در هزارجات بریزد. بنابراین، آیا چگونه می تواند منطقی باشد که یک جوان و وبلاگ نویس هزاره افغانستان بیاید رحلت کسی که در حقیقت قاتل شان است را، برای وارثان آن زیرخاک خوابیده گان تسلیت بگوید؟

نمی دانم ایران چند تا تل سیاه و سفید دیگر بسازد و چند حزب دیگر را تاسیس کرده و آنها را بجان همدیگر بخیزاند که هزاره های افغانستان بهوش بیایند؟ نمی دانم هزاره چند مشت دیگر باید در کله ای خود بخورد که این گنگسی از سرش دور شود؟

هموطن خوب من! اگر زیاد هم مذهبی هستی و عاشق دین، کوشش کن خدا را مستقیم بشناسی و بپرستی، چون خدا مانند کدام آفیسر پاکستانی و یا ایرانی نیست که من و تو را در حضورش در برابر مبلغی بصورت رشوت و یا به سفارش کسی مانند خمینی، خامنه ای و یا کدام مولوی دیگر بپذیرد. او بصورت مستقیم هم می تواند ما را بحیث بندگانی خوبش قبول کند، در صورتیکه ما این خوبی را دارا باشیم.

نظر من این است که بعضی وقت ها انجام دادن کاری ضررش برای جامعه ما بیشتر از انجام ندادن آن است و بیشتر از آن است که هیچ کاری نکنیم و خاموش بنشینیم. تصور نکن که من بی دین هستم و یا اعتقادی ندارم. من خدا را به آن اندازه ای که او برای من توان درک داده، درک و حس می کنم و در این مورد از کسی کمک نمی گیرم و نیازی هم نمی بینم که کمک بگیرم. و در عین حال این را هم بخوبی پی می برم که کی ها مدافعین دین اسلام و کی ها تاجرین آن بوده و هستند.

یک چیزی که همیشه مرا رنج می دهد، این است که فرصت مطالعه، تحقیق، تجزیه و تحلیلی خارج از حدود و دنیای خود ما، از ما سلب گردیده متأسفانه و ما فقط دنیا را به اندازه همان محدوده ی لانه خود می شناسیم و می بینیم. می دانم با خواندن این پیام بر من خشمگین می شوی، اما قبل از آن، تعمقی بکن که من با تو چه چیزی مشترک دارم و چرا چنین پیامی را برایت می نویسم. در عین حال دعوتت می نمایم به خوانش مطلبی که در پیوند زیر میسر است، خواندن این نبشته ترا در شناختن بهتر و خوب تر من، کمک می کند:
http://www.habibpaiman.blogsky.com/?PostID=21

بهر حال موفق باشی در کارهایت

نعیم سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:37 http://pohantoon.blogfa.com/

سلام بر دینمداران جهان چون بوش و پیمان عزیز

شما هر دو دین دار هستید با این تفاوت که بوش دارد متحجر میشود

جدیدا به کنگره گفته که هموسکسوال= همجنسگرای را غیر قانونی کنند و تنها ازدواج زن و مرد را درست دانسته است و دوسوم نمایندگان بر تحجر و واپسگرایی بوش خندیدند


اما در قسمت دیگر از نظرتان


هموطن خوب من! اگر زیاد هم مذهبی هستی و عاشق دین، کوشش کن خدا را مستقیم بشناسی و بپرستی، چون خدا مانند کدام آفیسر پاکستانی و یا ایرانی نیست که من و تو را در حضورش در برابر مبلغی بصورت رشوت و یا به سفارش کسی مانند خمینی، خامنه ای و یا کدام مولوی دیگر بپذیرد. او بصورت مستقیم هم می تواند ما را بحیث بندگانی خوبش قبول کند، در صورتیکه ما این خوبی را دارا باشیم.


بلی برادر درست گفتی



خمینی برای ما هزاره های افغانستان نه امام بود و نه بزرگ. او اساساَ کسی بود که باعث گردید تا خون بیش از صدهزار جوان هزاره در هزارجات بریزد. بنابراین، آیا چگونه می تواند منطقی باشد که یک جوان و وبلاگ نویس هزاره افغانستان بیاید رحلت کسی که در حقیقت قاتل شان است را، برای وارثان آن زیرخاک خوابیده گان تسلیت بگوید؟


برادر پیمان!

علی و معاویه درگیر بودند پیامبر اسلام پیشبینی کرده بود که یکی از اصحاب را که الآن اسمش یادم نیست بغاه میکشند
وقتی طرفداران معویه وی را کشتند و از پیش بینی پیامبر یکه خوردند آمدند نزد امیر مونان! معاویه که ما طایفه باغی شدیم

معاویه گفت: او را علی کشته نه ما پس علی باغی است


عین حال این را هم بخوبی پی می برم که کی ها مدافعین دین اسلام و کی ها تاجرین آن بوده و هستند.



تاجرین در هرکجا هستند برادر
حتی غربزدگان هم بدون پول علیه دین حاضر نیستند یک کلمه حرف بزنند


و خدا زرق و برقی مثل آتجا که شما ساکن هستید نیز ندارد تا چشمها را خیره ساخته و حقایق را وارونه جلوه دهد و ممکن است تشویقاتی هم بنماید


قیاس به نفس نکن و بدان که این تسلیت کفتن من قربه الی الله بوده و برای کسب رضایت خداوند

موفق باشید


[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:45 http://hamidsharif.blogfa.com/

حبیب پیمان سلام
در نوشته های تان نوشتید: من خدا را به آن اندازه ای که او برای من توان درک داده، درک و حس می کنم و در این مورد از کسی کمک نمی گیرم و نیازی هم نمی بینم که کمک بگیرم. و در عین حال این را هم بخوبی پی می برم که کی ها مدافعین دین اسلام و کی ها تاجرین آن بوده و هستند
دوست خوب چگونه خدا را خودت با توان شخصی تان درک و حس می کنید؟
برای من بسیار جالب است که همانند ما و شما به درکی از خدا برسد.
منابع شناخت تان چیست و پشتوانه این حس که گفتی را توضیح میدهید؟
دوست خوب نکته ای دیگری که برایم حل نشده این است مشکلات شخصی و عقده های درونی و نفرت تاریخی تان موجب موضع گیری رسمی تان نشود به عبارت دیگر بهتر است روابط ما بر اساس خرد و عقلانیت باشد در رابطه با ایران نیز باید گفت شما اگر تعریف درست از فرهنگ داشته باشید می بینید که در حوزه فرهنگی ما، ایران هم می آید همین لحاظ با مسائل با دید فرهنگی نگاه کن حال توقع نمی رود که رفتار غیر فرهنگی برخی، موجب شود که شما همانند آن موضع غیر فرهنگی بگیرید.

ملک شفیعی چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:32 http://morad.persianblog.com

وبلاگ بامیان بادومطلب جدید آبدیت شد.

تقی بختیاری چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:12 http://www.sorkhbidag.blogsky.com/

درود پیمان گرامی.
در کنار لیلیه دانشگاه بلخ لاشه یک تانک تی ۶۱ روسی بود که انجنیر احسان کاکایت (بچه عبدلله باز یلی کوشه) چراغ شکاری آن را کنده و از آن کاسه دمبوره ساخته بود. مشوره من به آقای شفیعی و همه دوستان اهل هنر این بود که در تبیین وقایع سالهای شوم گذشته همت گمارند ودرین میان پرداخت ضمنی به این چیز هابهترین و کوتاه ترین راه خواهد بود. شما میدانیدکه در افغانستان سوژه های ازین دست روی هم تلنبار شده است. در دوراهی پغمان و خیلی جاهای دیگر چین زرهپوش را در عرض سرک انداخته اند تا از سرعت زیاد موتر ها بکاهند و در دره کیان به ده ها تانک و موتر های کراز را میبینی که در راه سیلاب دکه زده شده اند و . . .

شاد باشی. راستی شنیده بودم که داوود در سال ۲۰۰۶ کنسرتی در کابل خواهد داشت شما در زمینه میدانید به ما معلومات دهید.

خودت مصروف چه هستی . وی بی اسکرپت و در یم ویوور را حتما تمام کردی حالا چه میخوانی.

پروژه ون بای ون را جدی تر ادامه دهید من هم حاضرم در زمینه و در ینجا( کابل) همکاری کنم.


از وبلاگ فقر در افغانستان جمعه 19 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:38 http://pohantoon.blogfa.com/

سلام

مرگ زرقاوی را بر همه ی قربانیان تروریسم تبریک میگویم

علی جمعه 19 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 18:41 http://www.khorasan-e-now.blogfa.com

دوست عزیز آقای حبیب پیمان نوبت گذشته تشریف آوردید و از نظر ارزشمندتان ما را بهره مند نمودید نظر جالبی داشتید من هم سعی داشتم حتی الامکان نظر شما را به کار ببندم حال بار دیگر شما را از یک زدنک و خاک باتک نو خبر می کنم ممنون می شوم اگر باز هم تشریف آورده و چک کنید آیا نظر شما را به کار بسته ام و یا نه. خراسان نو با مطلبی تحت عنوان «درنگی بر سیلاب زدگان سیال اندیش» در جوابی بر نقد آقای کمال کابلی از نظریات ارزشمند شما استقبال می کند. دوست عزیز البته حیف که از کنسرت و منسرت و این جور چیزها زیاد سر رشته ندارم تا نظری داشته باشم

از وبلاگ فقر در افغانستان شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:56 http://pohantoon.blogfa.com

دوستان گفتند: در شرایطی که والدین و فرزندانت چشم به راه اند، از راه هرات رفتن به کشور صلاح نیست.

گفتم: به یک کارگر ساده که از کره‌ی خشتمالی(آجرپزی) برگشته کسی کاری ندارد.

گفتند: من و تو مجرمیم!

با تعجب گفتم: جرم ما چیست؟

گفت: هزاره بودن!

گفتم: مجازات این جرم چیست؟

گفت از مرز رد شدی خواهی دید!



دوست شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:42

اقای پیمان سلام ! افسوس که ایران نبو دی ! اگر مدت را در ایران سپری میکردی میدیدی ! اگر ما دروا قع دولت میداشتیم از دیو انه های مها جرین افغانی مقیم ایران . تو سط نیروی انتظامی رژ یم >دها دیوانه خانه درست میشد . در هر جا ودر هر وقت ما کاسه لیس دار یم . بد بختی مردم هزاره همین است که تا اکنون صاحب هیچ چیز نشده است . با این مو جودیت شان !

کنیشکا هزارستانی دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1385 ساعت 00:27

سلام پیمان جان ازنوشتهایت استفاده کردم وهمچنان ازدیدن وشنیدن پارچه ای خانۀ کاگلی . اگرامکان داشته باشد لطف کرده پارچهای جدیدسال دوهزاروهفت را دروبلاگتان بگذارید تامامسافران دورافتاده از برنامه جشن سال نوشما عزیزان استفاده کنیم .
ضمناعیدوسال نوشما مبارگ .

کنیشکا هزارستانی دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1385 ساعت 00:44

پیمان عزیز اگرامکان داشته باشد . نام ماهای دری فاسی راهم اضافه کنید چون حمل ، ثور ، جوزاو......... شاید بدنباشد وازطرفی هم برای آموختن نسل نو بیادماندگاری آنها. اکثریت وبلاگها و وبسایتها ماه وسالنمای دری فارسی رابکلی فراموش کرده اند .
سلامت باشید .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 14:26

سلام حبیب جان
خواندنهای هزارگی که درسایت شمو استه زیاد خوبشیه.
بچی ای خواندنها دانلود نموشه.
چیطور می تنوم این آهنگهاره بگیرم؟

افسانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:16

واقعا باید بگم که به شما قبته خوردم
می دونید من از بین خوانندههای افغانی یکی داوود و دیگری صفدر را خیلی خوش داروم
خوش به حال شما که در کنسرت داوود جان بودید
من فقط با دلخوشی داوودجان و صفدر توکلی وارد عرصه موسیقی شدم
خدا کند که رقم اونها شده بتانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد