حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

کدام وعده که وعده خلافی؟

در ارتباط به فلمی که آقایان ناصر حبیبی، مختار شهرام، خانم نسرین شریفی، محمد رسول اوسا به دایریکتری آقای وحید الله برکی در باره فرهاد جان دریا منتشر کرده که گویا فرهاد دریا با اداره یا یتیم خانه آشیانه وعده خلافی کرده و خواسته از این موقعیت بحیث سکوی پریش استفاده کند، صحبت ها و بحث ها زیاد است.

 

من قسمی که در نوشته قبلی ام متذکر شده بودم، باور نداشتم و ندارم که فرهاد جان دریا که هنرمند دوست داشتنی کشور ما است، چنین کرده باشد که فلمسازان به نمایش گذاشته اند. مدارک و اسنادی را که من بحیث یک شهری افغانستان بدست آورده ام و روی آن قضاوت کرده ام، به این نتیجه می رسم که فلمسازان در نشر فلم شتاب زدگی بخرچ داده اند و یک سلسله اتهاماتی را بر فرهاد دریا که هنرمند شناخته شده کشورما است، وارد کرده اند. اینکه آقای دریا در ارتباط به اداره یا یتیم خانه آشیانه وعده کمک کرده است، حقیقت ندارد چون آقای دریا به قلم خودش چنین نوشته است: «اگر به سایت انترنتی من ـ که زبان رسمی تمام فعالیت های هنری و اجتماعی منست ـ مراجعه شود، در گوشۀ پروژۀ های خیریۀ آن، گزارش تمام پروژه های خورد و بزرگ و ملی و بین المللی من درج گردیده است که در هیچ بخشی از آن، چیزی بنام کمک پولی و مالی "کوچه" ویا گرداننده گان آن به موسسۀ محترم آشیانه از قول و قلم خودم ادعا و یا وعده نشده است. همچنان در هیچ برگ، صفحه، نوار،مجله، اخبار، سایت، کاغذ یا دفتری، چنین ادعا ی از زبان من در این مورد، در حق این موسسۀ نیکنام و سفید نامه، صورت نگرفته است». طبق این نوشته، چنین به نظر می رسد که آقای دریا هیچ وعده ای را به اداره یا یتیم خانه آشیانه نداده است که در وعده خود وعده خلافی کرده باشد. وعده ای را که آقای دریا به «کاشانه نویسندگان» کرده، خیلی هم روشن است که با پیشکش کردن یک چک 5000 دلاری به وعده خود رسیده است، بناءً تصور نمی شود که با اداره یا یتیم خانه آشیانه وعده خلافی کرده باشد..!

 

 

از نظر این حقیر پقیر انتشار فلم فلمسازان احتمالاً می تواند یک توطئه و صحنه سازی برای بدنام کردن آقای دریا باشد که مردم افغانستان همه و همه او را دوست دارند و به هیچ عنوان نمی توانند به کسی یا کسانی اجازه دهند تا هنرمندی که دارد کم کم به سمبول فرهنگ کشورشان مبدل می گردد را، بدنام کنند.

 

اینجا وظیفه همه هموطنان ما این است تا از فلمسازان بخواهند که اسنادی که آقای دریا وعده کمک به اداره یا یتیم خانه آشیانه داده اند را، در اختیار مردم قرار دهند. فلم منتشر شده از نظر ما نمی تواند سندی قابل قبول برای این ادعا باشد. فلمسازان می توانند کامره شان را آنگونه که روی تقدیر نامه کمیسیون حقوق بشر که توسط محترمه سیما ثمر مسول این کمیسیون به فرهاد دریا اهدا می گردد، زوم کرده اند، روی سندی که فرهاد دریا به اداره آشیانه وعده کمک داده، نیز زوم نمایند تا مردم از چشم خود ببینند و قبول کنند. در غیر آن ـ این یک توطئه ای بیش نیست و اگر جواب درست و قابل قبول از سوی فلمسازان ارائه نگردد، شهروندان افغانستان مسلما دست از نوشتن و خواستن روشن شدن مسله نخواهند کشید.

 

 

پیام آقای دریا را در ارتباط به این مسله، اینجا بخوانید...

 

 

نظرات 10 + ارسال نظر
جانان شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 21:44 http://janaan.persianblog.com

سلام دو ست محترم .. بعد از مدت ها باز هم مطلبم در انتظا ر خو ا نش شماست.. سایت شما هم زیبا تر شده . .. شاد باشید

ثیصث یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:31

چرا از حمله کوچی ها هیچ ننوشتی ؟؟
نکنه خوابت برده ؟؟


نسیم همدرد استرالیا سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:56

سلام دوستان عزیز:-
گزارشی از اشغال بهسود توسط کوچی ها را در سایت یوتیوب ببنید.
http://www.youtube.com/watch?v=OXpRZXZgm8U

اسحاق رحیمی چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 21:53

آقای پیمان درودبرشما.
آهنگ داود جان سرخوش به این تمکین که ساقی.
را که درسایت گذاشته اید بسختی باز میشود ولی صدا ندارد لطفاً اگردرست نماید خیلی ممنون میشویم
پاینده باشید

افغان جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:12

کجایی او بیا درگ گل ؟ کو چی ها مال و اموال تانه به تارا ج برد زمینهای زراعتی تانه در ولسولی بیسود تصاحب نموده است . گاه وقت داد از هزاره میز نی !
کجاست احساس برحق تان ؟

علی شنبه 23 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 21:09

سلام قومای تانال عایلا نیاب تنتن ر تیبتن

باچه آزره یکشنبه 24 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:27 http://www.bacheazra.blogfa.com/

کاکای عزیز و نازنین درود
بایک عنوان جدید(تلختر از حقیقت"جنایات کوچی" ها) آپم عزیز
موفق باشی .

Adalat چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:44

salam lalae qand yak peshnehade kochak ,pesh az enki dar mawrede yak kase wa ya yak khabare cheze benawesi ,awwal koshish kon ,befahmi aya en khabar waqeyat darad ya na,tabsera kardane yak khabare dorogh az etebare yak nawesenda mekahad.sarbolando peruz bashid

http://myjaghuri.com جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 14:27

توطئه ای وحشتناک دیگر در برابر معارف جاغوری
فراخوان عمومی ازتمامی نخبه گان، اندیشمندان، وبلاگ داران ،و نویسندگان، و ژورنالیستان، افغانسستان بخصوص جاغوری .
در اعتراض با ادغام مکاتب جاغوری از طرف ریاست معارف غزنی.
بعد از تنزیل سهمیه معلمین و موظفین و پرسنل معارف جاغوری از حدود 70 نفر؛ این بار توطئه وحشتناک دیگری بنظر میرسد در حال شکل گرفتن است . در جلسه که در منطقه جریان داشت. ولسوال جاغوری در تماس تلفنی با حاجی علی جان نماینده مردم انگوری گفت که از طرف ریاست معارف غزنی دستور امده که مکاتب جاغوری باید ادغام شود.طبق این دستور؛ مکاتب باید از 77 مکتب به 25 مکتب کاهش پیدا کند .و از ایشان خواست که به نمایندگان ناوه خبر بدهید تا هرچه عاجل به غزنی رفته و در این باره اعتراض کنند . و ما ازکلیه محصلین، نخبگان، اندیشمندان،وبلاگ داران، نویسندگان، و ژورنالیستان، خواهش می کنیم که نسبت به توطئه وحشتناک که از اتش زدن مکاتب هم خطرناک تر است به هر شکل ممکن اعتراض خودرا بیان کنیم و مانع چنین توطئه های خطر ناکی شویم . این ها کی می توانند تحمل کنند که مردم ما با صلاح علم و دانش جهل و نادانی را نابود کنند. انها کی میتوانند تحمل کنند که خود شان در جهل باشند ومکاتب شان به اتش کشیده شوند و بچه های شان از تحصیل و کسب علم و دانش محروم شوند. در این باره تقصیر مردم شریف جاغوری چیست که باید هر روز شاهد یک توبیخ و یک توطئه باشند. ازیک طرف مردم ما را با اعمار پوهنتون نوید میدهند، و از طرف دیگر زیر بنای ساختار جاغوری را که همان تحصیل و کسب علم و دانش است تخریب می کنند ما که از دولت جمهوری اسلامی افغانستان چیزی بجز ولایت شدن جاغوری نخواستیم . مگر این مکاتب را دولت برای مردم جاغوری ساخته ؟ مگر چند در صد از معاش و حقوق معلمین مصارف مکاتب جاغوری و شفاخانه ....و مراکز دیگر را دولت می پردازد ؟ این ها همه توطئه های هستند ، برای اینکه ما از خواسته های مان که حق مسلم ما هست صرف نظر کنیم و به چیزی که داریم قناعت کنیم

صبا شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:07 http://safa12.blogfa.com

پیمان گرامی سلام!
با"جناب رئیس جمهور علم ستیزی چرا؟"
در مورد دستور ریاست معارف مبنی بر تقلیل وادغام 75 باب مکتب فعال جاغوری
به 25 باب به روزم ومنتظر دیدگاه شما.
شاد زی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد