حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

اعمال وحشیانه مقامات جمهوری اسلامی ایران با مهجرین افغانی

تذکر:

صبح روز چهارشنبه وقتی در کلاس نشستم و وبلاگم را باز کردم، پیامی از آقای غرجستانی خواندم که موی را در تنم راست کرد. با خواندن بیانیه طلاب، دردی در دلم سیخ کشید، آنگونه که نزدیک بود آنچنان چیغ بزنم که همه هم کلاسی هایم از کلاس بیرون بدوند، اما تحمل کردم. بعد جوابی برای آقای غرجستانی نوشتم و بیانیه منتشر شده در وبلاگش را، آوردم اینجا.

 

سلام آقای غرجستانی!

بیانیه بسیار عالی و خوبی را انتشار داده اید، امید است که آن نا انسان ها بشنوند، اما یک چیز را باور داشته باشید که همین دشمنان اسلام «غربی ها» بیست پنج هزار مرتبه با شرف تر و انسان تر و اگر اعتقادی فکر کنیم، مسلمان تر از آن دشمنان دین و انسان هستند که هر روز مهاجرین را در کشور شان مورد توهین، تحقیر و آزار قرار می دهند. غربی ها خلاف «خر» بودن است. نه دشمن اسلام است و دشمن انسان، بلکه دوست پول است که هر انسان چنین است. وقتی می بینند خر است، پالان به پشتش گذاشته بار می کنند و سوار می شوند.

 

خامنه ای در یک سخنرانی خود می گفت: (آنهایی که در زندان ابوغریب و گوانتانامو چه چیها که نکرده اند، غلط می کنند که از حقوق بشر صحبت می کنند). من پیش خودم فکر کردم که آنهایی که در زندان های مذکور چه و چیها کرده، یک عسکر بوده و در میان 150 هزار ارتش وقتی چند نفر مرتکب چنین اعمالی می شوند، غیر طبیعی نیست. اما بیایید اعمال مقامات جمهوری اسلامی ایران را ببینید که پدر را از زیر چت سنگبری و مادر را از صف نانوایی گرفتار کرده در زندان های مانند تل سفید و سیاه می اندازند و اطفال شیرخوار آنها در زیر در بسته از گرسنگی جان می دهند. این خامنه ای می آید از اسلام و انسان صحبت می کند و دیگران را محکوم می کند...!

 

از خامنه ای بپرسید که آیا زندان های ابوغریب و گوانتانامو از زندان های تل سیاه و سفید تو بدتر اند؟! اگر زندانیان گوانتانامو و ابوغریب مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، هرکدام شان محکوم به قتل چندین انسان هستند، اما تقصیر مهاجرینی که در زندان های سفید سنگ، تل سیاه و تل سفید شما زندانی شده اند، چیست؟ تقصیر اطفالی که والدین شان رد مرز می شوند و آنها از گرسنگی می میرند چیست؟


 

بیانیه علما و طلاب افغانستان مقیم قم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم.  رسول اکرم «ص»

رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، اندیشمندان جهان اسلام و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران!

چنانکه اطلاع یافته اید چند روزی است که طرح اخراج عده کثیری از مهاجران افغانی به طور جدی، گسترده و ضربتی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به اجرا گذاشته شده است. در جریان اجرای این طرح، حوادث تلخ و درد آوری به وقوع می پیوندد که انعکاس گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته و در این میان دشمنان کینه توز اسلام با سوء استفاده از وضعیت حساس ایجاد شده، همه تقصیرات را به اسلام مرتبط می کنند و حتی کار را به اهانت صریح به نبی مکرم اسلام (ص) نیز کشانده اند تا به خیال خود ضربه ای به ایمان مردم رنج کشیده ما وارد سازند.

به طور خلاصه به استحضار می رسانیم که در این جریان، توهین و دشنام، ضرب و شتم سنگین، بارزدن زنان و کودکان ( جدا از خانواده هایشان)، ضایع کردن اموال اندک مهاجران به انحای مختلف و امثال این گونه آزارهای جسمی و روانی به صورت امری عادی به وقوع پیوسته است، امری که باعث شده است تا تمام مهاجران، حتی دارندگان مدرک شناسایی نیز در وحشت و فشار روانی شدید قرار بگیرند و از سویی خبرهای اسف انگیزی از سرگردانی مهاجرانی که طرد شده اند منتشر شده و به شدت تأثیر این جوی عاطفی افزوده است.

 

در این راستا، علما و طلاب افغانستانی مقیم حوزه علمیه قم جهت انجام تکلیف دینی و انسانی خود نکات مهمی را ذیلا متذکر می شوند:

1-   شکی نیست که هجرت گسترده و بلند مدت مردم ما در نهایت به مصرف شدن نیروی فعال و جوان کشورما در مقابل ارزان ترین مزدها و سخت ترین و ساده ترین کارها انجامیده و خسارات تاریخی بزرگی است که یکایک مهاجران ما آن را پیوسته احساس کرده اند اما این را نیز به درستی می دانند که به دلیل کمبود شدید اشتغال و عدم امنیت لازم، در کوتاه مدت چاره ای جز پناه بردن اضطراری بویژه به کشورهای همسایه خود ندارند و بازگشت ایشان بادست خالی به کشور خود  به نا امنی بیشتر و بیکاری و فقر شدیدتری دامن خواهد زد.

2-   طبق نظر بسیاری از کارشناسان، مشکلات اجتماعی و بیکاری در ایران ارتباط مستقیمی به حضور مهاجران افغانی ندارد. و اخراج آنها در کوتاه مدت به افزایش تورم و نرخ بیکاری نیز خواهد انجامید و از دیگر سو، انجام پروسه اخراج مهاجران به چنین روشی هزینه های کلانی را بر دولت ایران تحمیل خواهد کرد. این در حالی است که با مدیریت خلاّق و توجه به اهداف بزرگ و بلند مدت، چالش به وجو آمده از این ناحیه را می توان به فرصت های سازنده برای دو کشور منطقه و جهان اسلام تبدیل کرد.

3-   هیچ تردیدی نیست که اخراج اجباری و خشونت آمیز مهاجران که با توهین و تحقیر و ایراد خسارات شدید روحی به آنان همراه شده است؛ بهترین خدمت را به آرمان دشمنان امت اسلام و انقلاب اسلامی خواهد کرد.

آنان که برنامه های پر خرج و چند ساله ی را به منظور جداسازی و قطع امید مردم ما از اسلام و نهضت بیداری اسلامی طرح و اجرا کرده اند، اکنون شادمانانه تماشا می کنند که ما به دست خود پیوندهای عمیق برادری را از هم می گسلیم و زمینه وابستگی هر چه بیشتر یک ملت زجر کشیده اما انقلابی و مؤمن را به بنگاه های استعمار و صهیونیسم بین الملل فراهم می سازیم.

رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، اندیشمندان مسلمان و مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران، ما بدین وسیله درخواست توجهات و کمکهای فوری شما را در این زمینه و اظهار تأسف و همدردی با همه مهاجران بویژه آنان که مورد رفتارهای ناشایست قرار گرفته اند، اعلام می داریم که آماده هرگونه همکاری نظری و عملی با هر فرد و نهادی که در جهت حل منطقی و آبرومندانه این معضل گام بردارد، می باشیم.

و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.

علما وطلاب افغانستانی مقیم حوزه علمیه قم

 

 

 

 

 

نظرات 62 + ارسال نظر
لطیف چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:16 http://danajan.blogfa.com/

سلام
پیمان جان هرکجا هستی سلامت باشی

منظور از گذاشتن عکس های دانا این است که عکسهای را به عنوان یادگاری یا به مناسبت های مختلف در وبلاگ شان بگذاریم .
این تظاهر به مذهب نیست و اگر هم باشد افتخار است
و باید برای این که مذهب را به دیگران بشناسانیم باید این کار را بکنیم .

اما این که گفته بودی اسلام دین ادم کشی است
این اصلا صحیح نیست
چون اسلام برای یک خراش کوچک و حتی سیاهی بدن
دیه و خسارت گذاشته و راضی نیست یک زره به کسی ظلم و تجاوز شود

اما این که مردم به نام اسلام و یا به بهانه های مختلف این کار ها را می کنند این کار خودشان است نه این اسلام به آنها این اجازه را داده باشد

اسلام قبول ندارد که تو سیر باشی دیگری گرسنه و ....
مثل داستان کشور مان افغانستان که کسی نمی خواهد رشد کند صلح و آرامش در آن بیاید
این تفصیر خود مان است نه تقصیر اسلام یا کفر یا کشور های دیگر یا این و آن
اگر تقصیر را به گردن دیگران بیاندازیم این گناه است
افترا است
به هرصورت اسلام مثل آینه پاک است این ما هستیم که آن را با کارهای مان لکه دار می کنیم حتی می شکنیم
موفق باشی
به امید روزی که افغانستان آباد شود و پیشرفته ترین کشور روی زمین باشد
یا حق

فرشید خدادادیان چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:36 http://www.azfarshid.blogsky.com

درود
من البته بر اثر تشابه اسمی شما با تنی از اساتید بزرگوارم به وبلاگتان سر زدم اما دو مطلب جالب در آن دیدم.
مسئله اخراج مهاجرین افغان و دیگر متن آموزشی که در زمینه روزنامه نگاری کار کرده اید.
خوشحال می شوم سر بزنیدو باعث افتخار خواهد بود که با یک دوست افغان بیشتر آشنا شوم.دوستان روزنامه نگار افغان خوبی دارم مانند خانم بکتاش از بی بی سی و همچنین دکتر طنین روزنامه نگار با سابقه افغان و نماینده فعلی افغانستان در سازمان ملل و البته بسیاری دیگر که میدانم آینده افغانستان را در کنار شما خواهند ساخت.
شاد باشی

ناخدا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:18 http://www.nakhodayepir.persianblog.com

سلام.لطفا این مطلب که درباره افغانی های مقیم ایران هست رو حتما بخونید و برای دوستانتون هم بفرستینیش.مرسی.
http://www.persianblog.com/posts/?weblog=nakhodayepir.persianblog.com&postid=6767708

غرجستانی پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:13 http://daikondi.blogfa.com/

سلام بر دوست خوب!
ممنون از لطف تان. راستی حرف برای گفتن زیاد است اما ...

قیس پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 15:15 http://www.qais123,blogfa.com

پیمان گرامی سلام . خواندم .من هم مثل خودت با دل پردرد در مورد مها جرین افغانستانی مقیم ایران بروزم . خدا وند در قران به قوم ظالم لعنت نموده است .

salam پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 18:08

salam bar shuma dostan marg bar iran tuf bar khomaine tuf bar khamaniyai tufa bar nami iran tuffffffffffffffffffffffffffffffff chi bogom dega zanda bad hazara marg bar mulla

ادبستان پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 18:34 http://adabistan.com

گرداننده سایت ادبستان که خود تله سیاه واردوگاه سفید سنک وزاهدان رابارهاتجربه کرده است حالا باجان ودل دردورنج آن عزیزان بی وطن راکه بازورچکمه وچماق ازایران بیرون می شود رادرک می کند. ماحرکت غیرانسانی دولت ایران رادرقبال مهاجرین بی پناه افغانی محکوم می کنیم. ازتمامی سایت ها، وبلاک ها، موسسه های دولتی وغیردولتی افغانی وهراآنکه انسانی می اندیشند خواهشمند است، دریک اقدام هماهنک عملکرددولت وژاندارم سنک دل وبی رحم ایران رامحکوم کنند وظیفه مقامات افغانی است که موضوع راازنظرحقوقی وبین المللی پیگیری کنند. وازجامعه جهانی بخواهند که به کمک مهاجرین بی دفاع مقیم ایران بپردازند.

کمال کابلی شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:48 http://kamalkabuli.blogfa.com

اگر سینه ... نزنی ؟
بار سینه نمی خوانم
یادت باشد
حبیب .

ع ترکمنی یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 00:05

آقای پیمان سلام.
برادر عزیز ما و شما باید از این علما و طلاب هیج توقعی نداشته باشیم چرا که ایشان در حوزه قم شب و روز به سلامتی خامنه ای و مردم فاشیست ایران دعا میکنند و جرات دفاع از هموطنان خود ره نداشته و ندارند.
مردم ما بشترین ضربه ره از جانب همین گونه انسانها خورده اند چه در داخل و چه در خارج؛ انها با پشت بانی بیدریغ خود از مردم و جمهوری نام نهاد اسلامی ایران موقف ملت ره در جهان لکه دار نموده بدون هیچگونه نفعی ملت ما قربانی سیاستهای ایران شده است.
زمانیکه ایرانیها بخاطر منافع خود مرگ بر امریکا و اسرائیل میگویند طلاب رمه وار ان ره تکرار میکنند بدون اینکه بفهمند چه میگویند.برخورد غیر انسانی ایرانیها در مورد مهاجرین خلاف تمام موازین بشری حقوقی اخلاقی و اسلامی بوده که در هیچ جای دنیا نظیر ندارد.
من امیدوارم نسل جوان هزاره به منافع ملی خود توجه بشتری داشته باشیم خود ره قربانی سیاست های فاشیستی ایرانیها نکنیم شعار های اسلام مرز ندارد مسلمانان برادرند اخوت و برادری اسلامی دروغی بیش نیست.بعقیده من نسل جوان هزاره باید با تمام مردم جهان رابطه خوب داشته باشه و از شعار دادنهای مرگ بر و درودبر چیزی حاصل نخواهد شد.زمانیکه دولتی که خود ره نائیب امام زمان میداند با ما چنین رفتار کند پس از القاعده اعراب امریکا و اسرائیل چه گلایه داشته باشیم.

http://www.orazgan.blogfa.com/post-31.aspx یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:25 http://www.orazgan.blogfa.com/post-31.aspx

دوست عزیز متن اطلاعیه طلاب که در یکی از وبلاگها آمده نگاه کن. این اطلاعیه تا جاییکه گفته متن مثله شده است که از طرف شورای منطقه ای طلاب بعد از تکذیب یک اطلاعیه دیگر آنها داده شده است. تا جایی که خبری پخش دو نفر از شورای منطقه ای طلاب توسط مقامات ذیربط کشور جمهوری اسلامی ایران تحت سؤال قرار گرفته بوده و اعضای شورای منطقه طلاب تا جایی تحت فشار بوده که اقدامات سنجیده داشته باشد، این اطلاعیه که در یکی از وبلاگها آمده همان اطلاعیه ایت که شورای منطقه ای طلاب از طرف طلاب داده است و یکی از اعضای شورای منطقه ای از این اطلاعیه تعبیر به متن مثله شده کرده است.


http://www.orazgan.blogfa.com/post-31.aspx

http://www.orazgan.blogfa.com/post-31.aspx یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:26 http://www.orazgan.blogfa.com/post-31.aspx

دوست عزیز متن اطلاعیه طلاب که در یکی از وبلاگها آمده نگاه کن. این اطلاعیه تا جاییکه گفته متن مثله شده است که از طرف شورای منطقه ای طلاب بعد از تکذیب یک اطلاعیه دیگر آنها داده شده است. تا جایی که خبری پخش دو نفر از شورای منطقه ای طلاب توسط مقامات ذیربط کشور جمهوری اسلامی ایران تحت سؤال قرار گرفته بوده و اعضای شورای منطقه طلاب تا جایی تحت فشار بوده که اقدامات سنجیده داشته باشد، این اطلاعیه که در یکی از وبلاگها آمده همان اطلاعیه ایت که شورای منطقه ای طلاب از طرف طلاب داده است و یکی از اعضای شورای منطقه ای از این اطلاعیه تعبیر به متن مثله شده کرده است.


http://www.orazgan.blogfa.com/post-31.aspx

اطلاعیه طلاب - متن مثله شده یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:26 http://www.orazgan.blogfa.com/post-31.aspx

دوست عزیز متن اطلاعیه طلاب که در یکی از وبلاگها آمده نگاه کن. این اطلاعیه تا جاییکه گفته متن مثله شده است که از طرف شورای منطقه ای طلاب بعد از تکذیب یک اطلاعیه دیگر آنها داده شده است. تا جایی که خبری پخش دو نفر از شورای منطقه ای طلاب توسط مقامات ذیربط کشور جمهوری اسلامی ایران تحت سؤال قرار گرفته بوده و اعضای شورای منطقه طلاب تا جایی تحت فشار بوده که اقدامات سنجیده داشته باشد، این اطلاعیه که در یکی از وبلاگها آمده همان اطلاعیه ایت که شورای منطقه ای طلاب از طرف طلاب داده است و یکی از اعضای شورای منطقه ای از این اطلاعیه تعبیر به متن مثله شده کرده است.


http://www.orazgan.blogfa.com/post-31.aspx

حبیب پیمان یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:02

آقای ع ترکمنی سلام و از پیامت تشکر.

من فکر می کنم با خودت صد در صد هم نظر هستم. راستش این است که وقتی به ارتباط به وحشیگری های دولت مردان ایران در برابر مهاجرین چیزی را می خوانم و می شنوم، تمام بدنم را آتش می گیرد و بخاطر که توانسته باشم با درد و رنجی هموطنانم در ایران شریک شده باشم، این نوشته را از یک وبلاگ آوردم اینجا نشر کردم هرچندی که از جملات تمجیدی که نثار جان مولوی های ایران شده، خیلی ناراضم.

مموفق باشید!

مصطفی وهریز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:29 http://shafahi.blogfa.com

دوست عزیز پیمان خوب سلام: هر چند من با شما همین نظرم و یا ما همه بعنوان انسان به وحشی گیر و ظلم و بیاحترامی به انسان های دیگر محالفم. اما انچه که بسیار با اهمت است این است که ما هم همیشه نه باید شکو مندی از این و آن دولت داشته باشیم، فرقی نمی کند دولت اسلامی باشد و غیره و یا همسایه ما باشد و یا نه...
مهم این است که مردم افغانستان هم باید بیدار شوند و باید به خود بیاموزند که حق ملی و و آزادی ملی و منافع ملی یعنی چی؟ ایران هم کشور است که مجبور است در خدمت مردم خود باشد و باید منافع ملی خود را در نظر داشته باشد نه اینکه غم و دلجویی افغانستانی ها را نماید. اما این گفته من به معنی پشتبانی از عمل دولت ایران نیست، بلکه انگشت گذاشتن روی کمبودی ملی خود ما...
موفق باشید.

توسلی غرجستانی دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:27 http://daikondi.blogfa.com/

سلام بر پیمان عزیز
نامه سر گشاده دانشجویان افغانی را ملاحظه بفرمائید.

کمال کابلی دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:17 http://kamalkabuli.blogfa.com

سلام بر حبیب جان پیمان .
در اوصاف این طایفه حرف های گذاشته ام روی صفحه بخوانید . ناصر خسرو گفته بود :
ای امتِ بدبخت، بدین زرق فروشان

جزازخری وجهل،چنین بنده چرایید ؟

خواهم که بدانم که مراین بخردان را

طاعت زچه معنی وزبهر چه نمایید ؟
حتما بیایی ها .
با محبت .

م. رضایی دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 15:14 http://salam2u.blogfa.com

سلام و درود به شما و عزیزانی که فعالانه در عرصه آگاهی و روشن نمودن جامعه قلم می زنید. در این روزها دولت ایران با فشارهای شدید و اخراج تحقیر آمیز همراه با خشونت مهاجرین افغانی، ماهیت و ظاهر انسانیت دولت خود را بر ملت ما اشکار نموده اند، مهاجرینی که با سخت ترین شرایط افغانستان مجبور به هجرت و پناه به خاک همسایگان و یا دیگر ممالک شدند، آیا انسانیت در میان قلبهای بی مهر و یخی مرده و یا وجدان و بشردوستی و مسلمانی در وجودشان سنگ گشته؟
بنی آدم اعضای یکدیگرند**که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار**دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی**نشاید که نامت نهند آدمی
به امید آبادانی و صلح و صمیمیت در میان ملت افغانستان.
مطلبی در رابطه با مهاجرین افغانی در ایران
http://www.salam2u.blogfa.com/post-14.aspx

با آرزوی توفیق و سلامتی
(در ضمن آقای پیمان امیدورام که پاسخ مطلب و آخرین نظر خود را در مورد /مریم در سرزمین جاپان/ را در قسمت نظرات آن کامل بخوانیدُ من از آن نظر و انتقاد شما کمی دلگیر شدم)

دوست سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:58

پیمان گرامی سلام . اگر یادت باشد پار سال در مورد دید گاه دولت مردان ایرانی د ر قبال مها جرین کشور میز بان در همین سایت خودت نوشته بودم . بعدا خودت از مهربانی و صداقت خودت گفته هایم را در صفحه بزرگ و بلاگ تان انتشار دادید .
متسفانه مردم ستم دیده ما درطول تاریخ در افغا نستان با اسم هزاره و شیعه کوبیده شده و قتکه از مرز بو لدگ بطرف پا کستان برویم باز هم باید تحمل این تو هین ها را داشته با شیم تا مری آباد و کرانی و بروری !
اما در ایران با همین سیمای ظا هری که داریم به جرم افغانی بو دن تو هین وتحقیر و کشته شویم .
بهتر این است که خاص و عام و ملا و رو شن فکران ما دست با دست هم داده با یک دید باز و در یک مسیر مثبت حرکت کنیم تا بتوانیم مردم بلا کشیده و درد کشیده خودارا ازین مخمصه نجات بد هیم . جاغوری زاده ناروی.

باران سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 18:32 http://www.rainrow.persianblog.com

سلام ازتون بی خبرم.
کجاین؟

افسانه چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 00:37

او حبیب پیمو لا لا سلام
همه شاهدیم که تادیروز نوشتن را که هیچ امو جمله ساختن را هم بلد نبودی. بازم احسن تم که حالا بهتر از او زمان شدی. دیگه ایکه میبینوم دیگرا ره هم حالا حساب میکنی تا جایی که مه خبر بودوم میگفت بیسیار یک ادم دلتنگ و تعصبی هستی. تا نباشد چیزی که مردوم نگوید چیزها. اگر هم نیستی چشم دشمنانت کور. تپسره باشه بره روز دیگه.
تذکر
سعی کنی ای پی مره پیدا نکونی تو خو میگی یکسره نت باز استی. ها ها ها
بای

باچه آزره چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:14 http://www.bacheazra.blogfa.com/

یمان کاکا سلام موفق باشی
گزارشهای تکان دهنده از اعمال ناسیونالیستی رژیم ایران درقبال مهاجرین مظلوم ما به گوش میرسه.اما خدا کنه که این قرضداری را مردم بیچاره ایران ادا نکنه
راستی
با مطلبی در بارۀ تجلیل از هشتم ثور آپم
سبز باشی.

باران بانو چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 14:57 http://www.rainrow.persianblog.com

http://192.168.19.1/KHORASAN/NewsView.aspx?ID=News-35088

http://192.168.19.1/KHORASAN/NewsView.aspx?ID=News-35119

اینها را بخونید لطفا

باران بانو چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 16:33

سلام.

من چه کار میتون بکنم که این مشکلات کمتر بشه.؟

دوست ندارم این اتفاقات را مشاهده کنم اونم اینجا ایران

خبری داشتینن در اختیارم قرار میدین؟

ممنونم.دعا میکنم که افغانستان هر چه زودتر توسط دوستداران و دلسوزانش اباد و ازاد بشه
و ملتش در افتخار و ازادی زندگی کنند و خاطرات بد سفر را فراموش

دوست جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 21:31

سلام . لطفا در سایت حبیب میر زایی جاغوری دات نیت بروید و حادثه دلخراش و بشهادت رسا ندن چندین نفر از فرزند ان قوم بدست عمال طالب را مرور نماید .
آیا این زخم های ناسور مر همی دارد یا نه ؟

باچه آزره یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 14:14 http://www.bacheazra.blogfa.com/

دوست گرامی سلام
باطنزکوتاه جدی در مورد استیضاح وزرا آپم
موفق باشی

باچه آزره یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 14:15 http://www.bacheazra.blogfa.com/

دوست گرامی سلام
باطنزکوتاه جدی در مورد استیضاح وزرا آپم
موفق باشی

پویا یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 17:22 http://www.mixvideo.net

سلام عزیز
راستی از قیلم کانسرت وادیت چه خبر؟

امان یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:54 http://aman.blogfa.com

سلام پیمان عزیز . امید که سلامت باشید . دست و قلم شما در انجا باز تر است
امیدوارم در انعکاس آنچه بر آوارگان مقیم ایران میگذرد کوتاهی ننموده و بیشتر بنویسید .
متاسفانه ما که دولتی سخنگوی مدافعی چیزی نداریم اما ما وب نویسان که میتوانیم رسالت خود
را انجام دهیم. موفق و سر بلند باشید.

آزادی دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:29 http://azadi-azadi.blogfa.com

دوست فرزانه وفرهیخته درود برشما . بهروزی شما آرزوی من است !

آیا دوست دارید یک " کتاب " دوصد صفحه ای را دریک " وبلاگ " مشاهده کنید ؟

آیا مایل هستید که تنها با دو" کلیک " یک کتاب را درهارد خود داشته با شید ؟

آیا مشتاق خواندن ودانستن بیشتر وبهترهستید ؟

اگرچنین است پس به وبلاگ

« آزادی » بیایید وکتاب

« اسطورۀ شکسته » را بخوانید .

"اسطورۀ شکسته " حاوی نقد وبازخوانی کارنامۀ یک مرگ آفرین عدالتخواه ! ویک فاشیست ریسمان بدوش !

اسطورۀ شکسته ؛ روایت رنج ، مرگ ، جنگ ، جنون ، خون ، خشونت ، خاکسترنشینی و سیه روزی .

سرگذشت وکارنامۀ یک اسطورۀ نامقدس ویک تابوی ناپاک ویک بت جاندار را دراین کتاب بخوانید .

پنجره نظرات برروی شما گشوده است . وسینۀ ما برای شنیدن و خواندن دیدگاه ها ، انتقادات

وحتی دشنام های شما ، گشاده تر . هرچه دل تنگ تان می خواهد بنویسید .
قرآن کریم :

پس آندسته ازبندگانم را بشارت ده که سخنان ( گوناگون ) را می شنوند وبهترین آنها را متابعت می کنند .


حبیب پیمان دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:04

پویا جان هیچ خبری

رضا الف دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:14 http://nimimzeabogel.persianblog.com/

غروب درنفس گرم جاده خواهم رفت
پیاده آمده بودم پیاده خواهم رفت
طلسم غربتم امشب شکسته خواهد شد
وسفره ام که تهی بود بسته خواهد شد
و در حوالی شب های عیدهمسایه
صدای گریه نخواهی شنید همسایه
همان غریبه که قلک نداشت خواهد رفت
وکودکیکه عروسک نداشت خواهدرفت

[ بدون نام ] شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:08

۲۲۲۲۲۲۲۲۲۲۲۲۲۲۲

اسد بودا شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 13:03 http://www.mazary.net/a/

شب آهسته آهسته می‏گذرد. هنوز صدای سگ‏ها را از دور دست‏ها می‏شنوم. صبح از راه می‌رسد. صدای آذان بلند می‌شود: الله اکبر، الله اکبر، رستاخیز عظیم است این‌جا. مردگان، در این گورستان به نیایش بر می‌خیزند، به دعا و مناجات. آژیر خطر با تکبیر اذان در هم آمیخته و سکوت‏مرگ‏بار این شب هولناک را در هم می‏شکند. جنازه‏های بی‏روح به پاخاسته‏اند، نمی‏توانم این وضعیت را توصیف نمایم، تنها یک خیال‏پرداز آخرالزمانی می‌تواند این وضعیت را به تصویر بکشد. زمین دهان گشوده، ارواح می‌رقصند، مردگان به این سو و آن‏سو می‏دوند، برای وضو گرفتن و انجام نماز. خدایا! این همهمه‌ی که به گوش می‌آید صدای دعا و مناجات است یا آهنگِ رقص ارواح؟ دیگر گیج شده‌ام، هیچ نمی‌دانم... ادامه در

عبدالاحد یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:40 http://www.mazari.blogfa.com

دوست عزیز آقای پیمان سلام عرض می دارم.
گروه فرهنگی (آینده سازان) در کویته پاکستان در تلاش است تا تاریخ ولادت رهبر شهید را پیدا نموده و به آن مناسبت هر ساله روز جشنی بر گذار گردد. اگر شما لطف نموده ما را کمک کنید تا تاریخ دقیق ولادت شهید مزاری را پیدا کنیم ممنون خواهیم شد.
به هر حال شما بیشتر در تماس با کسانی هستید که از زندگی نامه رهبر شهید آگاهی دارند و یا اگر بتوانید
از زینب مزاری و یا مادر شهید مزاری معلومات حاصل کنید. در ضمن در سایت شهید مزاری آدرس تماس
با خود تان را نگذاشته اید من که پیدا نتوانستم.
و در این باره نظر شما را هم نیاز داریم.

آدرس گروپ آینده سازان:http://www.freewebs.com/ayandasazan

غرجستانی چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:05 http://daikondi.blogfa.com/

سلام دوست فرهیخته
بروزم با مطلب: درنگ بر توهین، اخراج و کارنامه ملالی جویا!

نعیم چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 15:14 http://pohantoon.blogfa.com/

سلام پیمان عزیز

زیاده روی شده است
ما که در اینجا هستیم و شاهد حال
مبالغه زیاد شده است

نعیم چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 15:17 http://pohantoon.blogfa.com/

باز هم سلام
راستی دراین دنیای پر از رنگ چه باید کرد؟
چرا منبع ذکر نکرده ای؟ منظورم منبع بیانیه علما و طلاب است
به هر حال ما هم از اذیت و آزار ناراحتیم و آن را در تضاد با انسجام اسلامی دو کشور دوست و برادر میدانیم
موفق باشید

کمال کابلی پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:10 http://kamalkabuli.blogfa.com

سلام بر حبیب جان پیمان .
طرف های ما که اصلا دور نمیخوری ،
اینهم شد رفاقت ؟
آمدم عرض سلام و احترام کردم .
شاداب باشی .

باران پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 17:03 http://www.rainrow.persianblog.com

سلام.
به رسم ادب
کجایین؟

علی یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 22:25


من نمی دانم ما مردم کی ودر کجا ٬ما٬ میشویم.

ابوطالب دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:24

ما زمانی «ما» میشویم که به خود ارزش قایل باشیم و روی پای خود ایستاد باشیم و در پیش هرکس و ناکس دولا دولا نشویم! «ما» شدن به «ما» اندیشیدن و انگیزه «ما» داشتن نیازمند است. به دیگران فکر کردن و دیگران را بزرگ دانستن و خود را حقیر شمردن، «ما» شدن ممکن نیست!

دوست دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:23

سلام دوستان . اگر از گذ شته ها کلمه ( ما) میبود وطن ما همانند ماه و خورشید مید رخشید . متاسفانه کلمه ما نبود .مثلا : ریاست من و یا از ملیت من . والی از ملیت من پاد شاه از ملیت من . ریاست قدرت و....از ملیت من . خانه خرابها این کار را از گذشته خراب کرده بود.

عالیه سه‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 17:41

سلام دوستان!!
من با نظر ( حبیب پیمان ) ۱۰۰ ٪ مافق استم. ما باید اول خود را بشناسیم و خود را قبول نمایم و......
امید وارم که از اشتباهات خود در اینده درس بیاموزیم...

قیس جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 17:59 http://www.qais123.blogfa.com

سلام دوست . چرا دولت مردان افغانستان در مورد مها جرین افغانستانی مقیم ناروی منفی با فی میکنند ؟ در مورد باز گشت مها جرین کشور میز بان بروزم .

باچه آزره شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:08 http://www.bacheazra.blogfa.com/

حبیب کاکای عزیز سلام بر شما
با مطلب کوتاهی در مورد فاجعه هشتم جوزای شهر شبرغان آم
موفق باشی

باچه آزره چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:43 http://www.bacheazra.blogfa.com/

سلام حبیب جان بیرار
با یک قصه کوتاه"گرگ و روباه" درخدمتم عزیز
موفق وسبز باشی .

یک مهاجر چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:31 http://mohajeer.persianblog.com

سلام دوست محترم خوشحالم که دل دردمند دارید و به وقایع روز می پردازید . ممنون خواهم شد به وب من هم سر بزنید و نظر مبارک مرقوم نمایید. با تشکر.

جاوید کوهزاد پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:16 http://www.from-af.blogfa.com/

دوست عزیز اقای پیمان سلام عرض میدارم.
دو و نیم دهه جنگ در افغانستان، خوشبختی یا بدبختی برای هزاره ها؟
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ منتظرتان هستم.

بسم الله رضایی پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 13:05 http://www.bisali.blogfa.com

سلام و درود

از نوشته های بلاگت بهره بردم.
دوست عزیز از اینکه بسیار دیر می آیم معذرت می خواهم البته عذر معقول من این است که من بعد از اینکه با شما در تیلفون صحبت کردم، هفته بعدی اش مریض شدم و قضیه به جراحی کشید. به هر حال به همین سبب نتوانستم با شما تماس بگیرم و در مورد وبسایت صحبت هایی داشته باشیم.

به زودی مزاحم شما خواهم شد.

سرفراز باشید

سیما شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:01

سلام
من یک غریبم اما خوشبختانه افغانی هستم
ما همه این مشکلاتو میدونیمو به چشم می بینیم
اما هیچ کدوم نمی دونیم چطور میشه این مشکلو حل کرد
به نظر شما راه حل رهایی از این مشکل چیه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد