حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

دوازدهین سالروز شهادت بابه مزاری گرامی باد!

تجلیل از دوازدهمین سالروز شهادت بابه مزاری در شهرمالمو سویدن با شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از افغان های مقیم سویدن، دنمارک و بعضی از کشورهای دیگر اروپایی، دیروز یکشنبه هجدهم مارچ ۲۰۰۷ میلادی برگزار گردید. در جلسه سرودها و مقالات زیادی به خوانش گرفته شد و سخنرانی های مفیدی صورت گرفت.

 

تفصیل بیشتر در این ارتباط را می توانید در وب سایت بابه مزاری بخوانید که در حقیقت یکی از پایگاه هایی مستقل و مستقیم اطلاع رسانی و انعکاس دهنده افکار و اندیشه های والای آن مرد عدالتخواه و ویرانگر دیوار های تعصب در افغانستان می باشد:

www.babamazari.com 

 

دوازدهین سالروز شهادت بابه مزاری گرامی باد!

 

منباب تجلیل از دوازدهمین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری، وب سایتی را بنام او باز کرده ام که روز دهم مارچ در اختیار شما قرار خواهد گرفت..!

 

شش سال پیش که پنجمین سالروز شهادت بابه مزاری را در دنمارک تجلیل می کردیم، با بسیاری از وسایل ساینس و تیکنالوژی آنروز و امروز نا آشنا بودم ـ هرچیز برایم نو بود، ولی باتمام آن نا آشنایی، توانستیم یادواره ای تحت عنوان «پنجمین یادواره شهادت استاد عبدالعلی مزاری» را تهیه و تنظیم کرده به چاپ برسانیم. من شخصاً همیشه در دلم می گفتم: سال دیگر باز بخیره سیل کو دیگه... یعنی که تا سال آینده چیزهایی را می آموزم و یاد می گیرم و بعد...

 

سال دیگر رسید و باز در آستانه سالروز شهادت بابه قرار گرفتیم یعنی در ششمین سال شهادت او. اما چیزی را که در گذشت یک سال آموخته بودم، متأسفانه نتوانستن و نکردن بود. یکمقدار که متوجه شدم، فکر کردم که کاش همین یک سال هیچ نمی گذشت و کاش هیچ چیزی را یاد نمی گرفتم... همان که چیزی را یاد نداشتم خوب بود..؟! سال بعدی اش یعنی در هفتمین سالروز شهادت بابه، بسیار زیاد جرأت کردم و کمر همت را به اصطلاح بسته کردم و سخنرانی ها و مقالات بخوانش گرفته شده در هفتمین سالروز شهادت او را جمع آوری نموده و در یک مجوعه تحت عنوان «هفتمین یادواره شهادت استاد عبدالعلی مزاری» به کمک مالی دوستان به چاپ رساندم.

 

از آنروز تا امسال که دوازدهمین سالروز شهادت بابه مزاری در حال برگزاری است، خبری نبود. انگار نه بابه ای بود، نه او را می شناختم و نه کسی به شهادت رسیده بود گویا. نمی دانم چرا چنین بودم و احتمالاً دل و دماغ برگزاری این نوع مجالس و محافل از دنمارک کوچید و در کشورهای مانند هالند، آلمان، سویدن و... مسکن گزید.

 

امسال که باید دوازدهمین سالروز شهادت بابه مزاری را تجلیل کنیم، باز به فکر افتاده ام که چه باید بکنم. بعد از یک چرت فلمرغی، تصمیمم بر این شد که یک وب سایت مستقیل بنام بابه مزاری بسازم تا جای مناسبی برای انتشار و نشر مجدد نوشته ها و سخنرانی های که در مورد او صورت می گیرد و نوشته می شود، باشد ـ چون به باور من، مقاله نویس و سخنران زیاد است اما تمام این نوشته ها و سخنرانی ها در محدوده همان سالن برگزاری مجلس باقی می مانند و از آنجا فراتر انعکاس پیدا نمی کند. بناً فکر کردم خوب است اگر چنین یک جای و امکانی وجود داشته باشد تا کسانی که در چنین مجالس شرکت کرده نمی توانند، فرصت و امکان این را داشته باشند که بدانند که در آنجا چه گفته شده و چه خوانده شده است. هرچند چنین جاهای زیاد است خوشبختانه اما آنگونه نیست که باید باشد. این دوماین را حدود یک سال پیش در یک جمع خریده بودیم که تقریباً عین پلان را در همان جمع داشتیم، اما عملی نشد یا اینکه اگر عملی هم شد، مرا مانند موشی از دمم گرفته بیرون انداختند.

 

آیا ما تنبل می شویم یا..؟
به اعتقاد من، این یک واقعیت است که ما با گذشت زمان و در زندگی روزمره خود، در کنار اینکه چیزهایی راجدیداً می آموزیم و بدست می آوریم، چیزهایی را از دست هم می دهیم. چیزی را که بدست می آوریم، به آن خوش هستیم و متأسفانه از چیزهای که از دست داده ایم، بی خبر می مانیم و به آنها متوجه نمی شویم. گاه گاهی مکن است ضرر از دست دادگی های ما بیشتر از نفع بدست آوردگی های ما باشد. منباب نمونه می توانیم به دوران باندیشیم که عبدالعلی مزاری نقش خود را در صحنه سیاسی افغانستان بصورت زنده بازی می کرد که هزاره ها با هر سخن وی از خواب دیگری بیدار می شدند و به شانه های شان تکانی می دادند و حس بیداری و خود اعتمادی برای شان بیشتر می شد. عبدالعلی مزاری برای اقوام غیر از هزاره در افغانستان هرکسی بود و یا هست، برای هزاره ها در حقیقت خونی بود که در رکهای شان بجریان درآمد. رکهای که قرن ها خشکیده بود. زیرا، ما تفاوت غیر قابل شرح را میان هزاره های قبل از مزاری و بعد از او مشاهده می نماییم. اما توان و دل و دماغ رفتن به راه او که همه معتقد هستیم جنبش و تحرکات و حضور ما در صحنه های سیاسی و حیاتی امروزی افغانستان ثمری از شهامت و مردانگی او می باشد را، داریم کم کم از دست می دهیم ـ بدون اینکه متوجه شویم. پس اینجا است که ادعا به مصداق می نشیند که ما درست است که چیزهایی را می آموزیم و بدست می آوریم، اما هیچ وقت غافل نباید باشیم که چیزهایی را از دست هم می دهیم.

 

بهرحال امیدوارم راه و خط فکری بابه مزاری با گذشت زمان نه تنها بسردی و فراموشی نگراییده بلکه بر قوت و اصالت آن روز بروز افزوده گردد. چون چیزی را که مزاری عنوان می نمود، عصاره خواسته های تک تک محرومان جامعه افغانستان و به خصوص هزاره ها بود و هست.

 

www.babamazari.com

 

 

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صرافی باختر

به افتخار نوروز ـ پولهای شما را مفت حواله می کند 

اعلان یک

اعلان دو

 

 

 

 

نظرات 28 + ارسال نظر
روف ا حمدی جمعه 18 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:22

Salam mohtaram Paiman!

I really appreciate the work and the effort you do for our people.
What happend to Sima Samars Website, The website is down. Are you going to update it or not?
all the best..

باچه آزره شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:56 http://www.bacheazra.blogfa.com

حبیب جان کاکا سلام
خیره که از ما احوال نمیگیری شاید بدت میاید
اما عنوان این مطلب یک اشتباه املایی دارد اصلاح نمایید
کاکا موفق وسر بلند باشی

افسانه شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 13:17

سلام
وب جالبی نداری
بیشتر روش کار کنید

افسانه شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 13:19

قابل تحمل است

رفیعی یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:06 http://mosafeer.blogfa.com

سلام دوست گرامی وعزیز
من نیزسالروز شهادت بابه را تسلیت میگویم

ظریفی دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:10 http://www.zarifi.blogfa.com

سلام وحرمت بر شما دوست عزیز!
گشایش وبلاک بر جناب شما وهمه گان مبارک امیدست مزایای صلح وصفارا با فضایل اخلا قی وعلمی به خا طر رفاه و آسایش بشریت در چنین نوشتاری شاهد باشیم که آرزوی همگان است.
از دعوت شما نیز سپاسگذارم ومن اله التوفیق

Arif سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:23 http://www.oamagh.blogfa.com

سلام دوست گرامی
چی وبلاگ جالبی داری امید وارم در آینده جالب تر باشد
اگر از وبلاگ من سر بزنی و نظر بدی خیلی خوشحال میشوم
www.oamagh.blogfa.com

عنایت سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:24 http://http://www.hazarakulturhaus.blogfa.com

سلام درود حبیب جان

کارهای را که بخاطر ان ابر مرد تاریخ انجام میدهید جای تقدیر است امید داریم از خدا همیشه در این راه موفق باشی

عنایت سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:25 http://http://www.hazarakulturhaus.blogfa.com/

سلام دوباره

عنایت سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:26 http://www.hazarakulturhaus.blogfa.com/

ب . ایازی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:40 http://hazara.blogfa.com

سلام پیمان گرامی !‌تقریبا دو سالی است ویبلاگی را در رثایی رهبر شهید راه اندازی کرده ام و پیش می برم ...سر بزنید خوشحال می شوم

حسین ورسی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 15:56 http://warasy.blogfa.com

پیمان عزیز سلام !
۱۲همین سالروز شهادت رهبر شهید را به شما تسلیت میگویم. وب سایت جدید بابه مزاری را که از سوی خودت راه اندازی شده است ، دیدم واقعاً جالب وفو ق العاده زیبا میباشد. من از این بابت و به خاطر این تلاش ارجناک فرهنگی ات صمیمانه سپاسگذار هستم. به یقین که دوستان دیگر وقتی به سایت بابه مزاری بیایند ، آنرا میستایند. در ضمن سایت از ظرافت های هنری بلند نیز سرشار می باشد. همیشه کامگار وسربلند باشی پیمان گرامی . با راه اندازی این سایت بمناسبت دوازدهیمین سالروز رهبر شهید ، رسالت مهمی را انجام داده ای ، همانطوریکه وبلاگت محل مراجعه خواننده گان میباشد ، این سایت به محل آگاهی نسبت به ابعاد بزرگ شخصیت استاد مزاری تبدیل خواهد شد.
ضمناً مقاله ای ، مزاری : قافله سالار عدالتخواهی ، را میتوانید در وب سخن بخوانید. با احترام

یحیی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 17:33 http://vatandar2.persianblog.com/

به نظاره آسمان رفته بودم ؛
گرم تماشا و غرق در این دریای سبز معلقی که بر آن ،
مرغان الماس پر
ستارگان زیبا و خاموش ،
تک تک از غیب سر می زنند و دسته دسته
به بازی افسون کاری شنا می کنند .
آن شب نیز ماه با تلالؤ پر شکوهش
که تنها لبخند نوازشی است
که طبیعت بر چهره ی نفرین شدگان کویر می نوازد ،
از راه رسید و گل های الماس شکفتند
و قندیل زیبای پروین - که هر شب ،
دست ناپیدای الهه ای آن را از گوشه ی آسمان ،
آرام آرام به گوشه ای دیگر می برد - سر زد .
و آن جاده ی روشن و خیال انگیزی که
گویی یک راست به ابدیت می پیوندد !

دکتر علی شریعتی

صبا پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:10 http://safa12.blogfa.com

حبیب جان !تاریخ معاصر ما پیوند ناگسستنی با نام رهبر شهید دارد اگر یادآوری روز های افتخارو سربلندی وعزت، اشک شوق بر چشمان ما جاری میسازد درسایه سار قامت استوار وجاویدانه ونام بلند آوازه ی اوست. روزگار حضور سبز او، اوج شکوفایی و بهار دلنواز تاریخ معاصر ما بود واینک که در ماتم فقدان او زانوی غم در بغل داریم باز آرمان و اندیشه او آرام مان میسازد.
انتخاب نام ماندگار او برای این طرح ضامن بقای این کار خواهد بود.

نسیم جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:57

در خارج از کنار شما هیچ زندگی برایم ارزش ندارد (بابا مزاری)
دوازدهمین سالروز شهادت شهید وحدت ملی افغانستان بابه مزاری بزرگ را به همه پیروان و رهروان آن شهید بزرگ در سراسر جهان تسلیت عرض میدارم.

فاطمه سرخابی جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 14:07 http://www.rawshangari.blogfa.com

پیمان عزیز و باقی دوستان گرامی لطفآ از سایت اسلام و خردگرایی دیدن نموده نظر دهید.

سالنگی جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 17:08

دعوت به پالتاک . انتحار بشکل مدرن ارو پایی ! شمارا بخدا برای یکبار هم اگر میشود ساعت ۱۰ الی ۱۱ شب به وقت ارو پا به پالتا ک بیا یید و پای صحبت های فر هنگیان برادران پشتون تان بنشنید .

فرشته شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:51 http://www.frishta.blogfa.com

سلام دوست عزیز! فعالیت عای شما درین راستا واقعآ قابل قدر است. شخصیت و مبارزات آن مرد بزرگ برای همهء کسانی که طعم تلخ تبعیض را چشیده اند ارزشمند است. در ضمن در زنگینامهء بابه مزاری در دو قسمت ۱۳۵۶ اشتباهآ ۱۳۶۵ نوشته شده است. این تاریخ را در هم و بر هم میکند.
ممنون از کار کرد های مفید تان.

فیض یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:05 http://www.tanweer.blogfa.com

گویید به نو روز که امسال نیاید

در کشور خونین کفنان ره نگشاید

بلبل به چمن نغمهء شادی نسراید

ماتمزدگان را لب پر خنده نشاید

خون میدمد از خاک شهیدان وطن، وای

ای وای طن وای

در پناه حق باشید سلام بر شما عزیزان

mirzai یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:09 http://babamazare.blogfa.com

سیمینار

شهید مزاری و مبا نی وحدت ملی





دوازده بهار را درغروب پیشوایی گذرکرده ایم که عطرکلامهای جاودانه اش، فضای آلوده وغبارگرفته ی زمانه ی مارا معطر کرده است؛ مرد استوار و برد باری که زمین سوخته ازجهل و استبداد مارا اعتبارمی بخشید و نسل تشنه کام وجوینده ی آزادی و آزاد گی را به خود اند یشی و جسارت رهنمون می گردید. به تجلیل ازنام بلند وبه بزرگداشت ازعروج آسمانی آن منادی مفاهیم سبز« عدالت » و« وحدت » ، رهبر شهید استاد عبدالعلی مزاری ، سیمیناری با عنوان « َشهید مزاری و مبا نی وحدت ملی » بمنظورتبیین اندیشه های سیاسی ـ اجتماعی آن شهید همواره شاهد، در کشور ناروی برگزار می گردد. شرکت علاقه مندان وهواخواهان عدالت و وحدت را از سراسراروپا گرامی میداریم. باشد تا با این همایش وحضور فرزانگان کشور، به غنا مندی گفتمان ملی، افزوده گردد.







13زمان: شنبه،31 مارچ2007، ساعت 20ـ





Nadderud Videregående skole مکان:

Gjønnesjordet 30
1356 Bekkestua

تلفن های تماس:

48144195/48201177/97751697/48214961





مهاجرین وپناهند گان افغانستان ـ مقیم نروژ
نوشته شده توسط میرزای | لینک ثابت | نظر بدهید

صدای هزاره جات دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:59 http://www.angury.com

آدرس جدید صدای هزاره جات را یاداشت نماید

نجیب برید دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 19:30 http://najib4.blogfa.com/

سلام دوست نهایت گرامی ام
مبارک بادا نوروز، روز پیروز نور بر ظلمت ـ هر روزتان نورز ـــ نوروز تان پیر.وز

... دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 22:27 http://http://hunturk-hazara.blogfa.com/

http://hunturk-hazara.blogfa.com/

کمال کابلی سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:19 http://kamalkabuli.blogfa.com

سلام و عرض ادب .
کل شی ء هالک الا وجهه .

صدای هزاره جات سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:34 http://www.angury.com

سال جدید را به همه ی هموطنان تبریک میگویم و امید است که سال نو سال کمال انسانی و غلبه عقل بر جهل باشد

نجیب برید سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:00 http://najib4.blogfa.com/

سلام بشما دوست گرامی ام
سال نو را از صیمیم قلب برایتان تبریک میگویم هر روزتان نوروز ـــ نوروزتان پیروز

قیس ا سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 17:54 http://www.qais123.blogfa.com

پیمان گرامی سلام . نظر به فتوای علمای ارشد اهل سنت . میخواهم در رد افکار منجمد وها بیت با دلیل و برهان نقد کنم .اکنون مختصر ومفید نوشتم لطفا بیا و نظر بده .

[ بدون نام ] یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:20

لعنت به این افغانهایی که در یک کشور متمدن دنیا رفته اند لنگر انداخته اند اما هنوز هم افکار شان افکار تاریک و موریانه زده است و در آن کشور به تجلیل از یک فرد جاهل و خاین و قاتل میپردازند.

اینان اکثرا آنقدر غرق نشه شوونیزم هزارگی خود هستند که فراموش میکنند تاریخچه قتلها و خیانت های بابه مزاری شانرا مرور کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد